bannerimage

Ervaringen Miranda

Geschreven door: Liesbeth van Duijn
04 november 2016

bannerimage

Ervaringen Miranda

Geschreven door: Liesbeth van Duijn

Meterstanden Week 3

miranda-7-11-16

 

 

 

 

 

 

 

Na de tweede week ging ik naar fase 3 en mocht ik 25 % meer eten en ook andere producten uitproberen.

Resultaat: na de griep van de eerste 2 dagen 6 ons aangekomen in 5 dagen.

Evaluatie van week 2

Hallo allemaal! De tweede week is alweer voorbij gevlogen dus het is weer tijd voor een update!

Deze week was de tweede week van de strenge fase. Ik had deze week een vrij rustige week dus ik heb mijn maaltijden gewoon thuis en op mijn werk kunnen eten/ klaarmaken. Ik heb deze week weer al mijn maaltijden vooruit gepland en mijn man en zoontje hebben meegegeten, wel zo makkelijk. Ik heb deze week weer wat nieuwe dingen uitgeprobeerd, zoals de groente- en koolraap friet van de AH en zelfgemaakte kikkererwten pannenkoekjes gemaakt voor de lunch.

Ik merk dat het deze week makkelijker gaat, het voedingsplan begint echt te wennen en dat ik al zo snel verbeteringen merk werkt zeker motiverend.

Ik heb één dag erge hoofdpijn gehad en voelde me die dag niet echt fit, waarschijnlijk een beginnend griepje of zoiets (al hoop ik dat niet). Aan het einde van deze week merkte ik wel dat ik wat meer honger begin te krijgen. Ik ben deze week weer bijna een kilo afgevallen, dus ik ben blij dat ik vanaf volgende week met de minder strenge fase mag beginnen en dus meer mag gaan eten, want ik wil niet nog meer afvallen. Mijn huid is ten opzichte van vorige week weer verbeterd. Ik heb minder onzuiverheden ondanks mijn menstruatie. Normaal gesproken krijg ik dan juist veel meer onzuiverheden, dus daar ben ik heel blij mee en ik wil dit graag zo vasthouden! Ik merk ook dat ik uitgerust wakker wordt en dat ik beter slaap en minder wakker wordt ’s nachts.

week-2-miranda-sips

Recept: Pompoen uit de oven met feta

- 1 portie feta (verkruimeld)
- 1 portie pompoen in blokjes
- ½ theelepel Ras el hanout (½ theelepel per 200 gram pompoen)
- Zout naar smaak

Verwarm de oven voor op 200 graden. Schil de pompoen en snijd deze doormidden. Haal de zaadlijsten eruit. Snijd de pompoen in blokjes. Meng in een kom de pompoen blokjes met de Ras el hanout en voeg zout naar smaak toe. Bekleed de bakplaat met bakpapier en verdeel de blokjes over de bakplaat.
Zet deze in de oven en bak de pompoen voor ongeveer 20 minuten. Schep de pompoen stukjes halverwege een keer om. Wanneer de pompoen bijna gaar is kun je de feta erbij doen en een paar minuten laten meebakken.

pompoenpompoen-met-feta bord

Liesbeth van Duijn

Geschreven door: Liesbeth van Duijn

Diëtist en orthomoleculair therapeut

Werd dietist aan de Haagsche Hogeschool, Orthomoleculair en Epigenetisch therapeut via Natura Foundation en BrainQ en NLP Master practioner bij Richard Bandler zelf. Als diëtiste, die ooit worstelde met overgewicht en slechte eetpatronen, is zij ook ervaringsdeskundige in het afslanken. Daarbij ligt de focus op de hormoonhuishouding, en de besturing van neuro-transmitters welke van groot belang zijn bij succesvol afvallen en fit worden.