bannerimage

Tips bij het drinken van alcohol

Geschreven door: Liesbeth van Duijn
30 december 2014

bannerimage

Tips bij het drinken van alcohol

Geschreven door: Liesbeth van Duijn

glas wijn - tips bij het drinken van alcohol
  1. Kun je de verleiding van alcohol ook moeilijk weerstaan?
    Maak dan gebruik van deze tips: 
  2. Zorg dat je eiwitrijk/vetrijk voedsel in je maag hebt voor je iets drinkt. Doe een handje nootjes, kaas, vleeswaar in je tas, voor het geval je niets onder handbereik hebt. Eet dat een half uur voor je iets drinkt.
  3. Neem bij elk glas alcohol twee glazen water. Zo krijg je geen dorst en ga je niet sneller drinken.
  4. Wanneer je een nieuw glas aangeboden krijgt, sla dit af, of zet je oude weg. Maar ga niet je oude drankje snel achterover ‘gieten’ voor je aan een nieuwe begint.
  5. Geef aan je gezelschap door dat je op je lijn/gezondheid let. Mensen zullen je steunen en kunnen rekening met je houden waardoor ze je minder vaak iets zullen aanbieden. Hierdoor hoef je niet zo vaak ‘nee’ te zeggen.
  6. Het is verstandig om altijd een klein tussendoortje in je tas te hebben. Als je dan echt graag iets wilt eten doordat alcohol je eetlust opwekt, dan kan je beter daarvoor kiezen. Bijvoorbeeld een zakje met nootjes of een stukje kaas. Stukken beter dan bijvoorbeeld een oliebol!
  7. Ook kan je ervoor kiezen prikwater te drinken in een champagneglas. Hierdoor kan je toch nog mee proosten en lijkt het net of je meedrinkt. Je zou het eventueel nog op smaak kunnen brengen door er wat citroensap bij te doen.
Liesbeth van Duijn

Geschreven door: Liesbeth van Duijn

Diëtist en orthomoleculair therapeut

Werd dietist aan de Haagsche Hogeschool, Orthomoleculair en Epigenetisch therapeut via Natura Foundation en BrainQ en NLP Master practioner bij Richard Bandler zelf. Als diëtiste, die ooit worstelde met overgewicht en slechte eetpatronen, is zij ook ervaringsdeskundige in het afslanken. Daarbij ligt de focus op de hormoonhuishouding, en de besturing van neuro-transmitters welke van groot belang zijn bij succesvol afvallen en fit worden.