bannerimage

Afvallen met vis

Geschreven door: Liesbeth van Duijn
07 oktober 2013

Gezonde vis

Gezonde vis helpt bij het afvallen. Vis is één van de beste producten op het gebied van gezonde voeding. Daarnaast is vis onmisbaar tijdens het afvallen: het is een belangrijke bron van waardevolle vitamines die helpen bij het afvallen. Er zijn twee soorten vis. Probeer ze allebei minstens één keer per week te eten.

Witte vissoorten

Witte vissoorten zijn bijvoorbeeld Kabeljauw, Schelvis, Rog, Victoriabaars, Schol, Heilbot, Heek en Tilapia. Deze zitten vol eiwitten en bevatten zeer weinig vet en calorieën.

Vette vissoorten

Vetrijke vissoorten zijn bijvoorbeeld Ansjovis, Haring, Makreel, Zalm, Sardine, Sprot, Tonijn en Forel. Deze vissen bevatten Omega-3 vetzuren die helpen gezond te blijven en die goed zijn voor hart- en bloedvaten.

afvallen met vis

Omega 3 helpt bij afvallen

Omega 3 vetzuren zijn gezonde vetten en helpen bij de verbranding van lichaamsvet. Naast het stimuleren van de vetverbranding, hebben Omega 3 vetzuren ook vele andere positieve uitwerkingen op je lichaam. Zo:

  • - verlaagt het je gehalte aan bloedvetten
  • - verlaagt het de bloeddruk
  • - verlaagt het je cholesterol
  • - vermindert het de kans op hart- en vaatziekten

Afvallen met vis ervaring

Ik blijf op mijn gewicht tussen 61/62. Op de meetlijst krimpt nog wel het een en ander, maar door het sporten zie je hier en daar een cm erbij. Maar het belangrijkste is 'ik ben happy!!!!' Ga komende week skypen met Linda en dan gaan we de laatste fase in. En over een tijdje ga ik het hele plan nog eens over doen en dan kijk ik of ik die laatste kilo's er nog af krijg. Want kijk eens naar mijn foto's: WAT EEN VERSCHIL en wat ben ik trots op mezelf!!*

Visrecept: Kabeljauwhaasje

kabeljauwfilet-300x122

Ingrediënten*

  • 120 gram kabeljauw
  • 10 gram roomboter
  • 100 gram gesneden groente naar keuze zoals paprika en uien
  • 1 eetlepel pijnboompitten
  • Zout en peper

Bereiding

Stoom de kabeljauw zonder olie of boter in ongeveer 15 minuten gaar en zacht. Snij de groentes au julienne.

Smelt ondertussen de boter in een pan en voeg een teentje knoflook toe. Grill ondertussen in een kleiner pannetje de pijnboompitten. Bak de groente kort gaar en licht gekleurd. Plaats de vis op een bord en schenk de groente en de boter over de kabeljauw.

Garneer op het laatste moment met de pijnboompitten. Waneer u geen pijnboompitten mag, kunt u deze vervangen door een volkorencracker.

*Pas de hoeveelheden en producten aan op uw eigen Nederland Slank programma

Laat Mij Meer Lekkere Recepten Zien

Start met het afvallen met vis

Benieuwd wat Nederland Slank voor u kan betekenen om u lekkerder in uw vel te voelen? Start met het afvalprogramma waarin afvallen met vis een onderdeel is. Ontdek alles over ons programma en schrijf u in voor een gratis consult!

 

*Disclaimer

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. De resultaten verschillen uiteraard per individu, daarom stellen wij voor iedereen een persoonlijk voedingsprogramma op.

Liesbeth van Duijn

Geschreven door: Liesbeth van Duijn

Liesbeth van Duijn: Deskundige in Voeding, Orthomoleculaire Therapie, Neuro-Linguïstisch Programmeren (NLP) en Epigenetica van het endorfine herstel. Mijn naam is Liesbeth van Duijn, en ik ben opgeleid als diëtist aan de Haagsche Hogeschool. In mijn voortdurende zoektocht naar gezondheid en welzijn, heb ik me ook gespecialiseerd in Orthomoleculaire en Epigenetische therapie via Natura Foundation, evenals in BrainQ en NLP Master Practitioner bij niemand minder dan Richard Bandler zelf. Wat mij onderscheidt, is mijn persoonlijke ervaring met gewichtsproblemen en ongezonde eetgewoonten. Ik begrijp de uitdagingen en obstakels die mensen kunnen tegenkomen bij het streven naar een gezonder leven, omdat ik deze zelf heb overwonnen. Mijn focus ligt op de hormoonhuishouding en het beheer van neurotransmitters, die van cruciaal belang zijn voor succesvol gewichtsverlies en het bereiken van een optimale gezondheid. Als expert op het gebied van voeding en gezondheid, ben ik vastbesloten om mijn kennis en ervaring te delen om anderen te helpen hun doelen te bereiken en hun welzijn te verbeteren. Ik geloof sterk in de kracht van een holistische benadering van gezondheid, waarbij voeding, mentale gezondheid en levensstijl allemaal met elkaar verbonden zijn. Mijn passie is om mensen te begeleiden en te inspireren op hun reis naar een gezonder en gelukkiger leven. Laten we samenwerken aan jouw welzijn en de beste versie van jezelf worden. Neem gerust contact met me op voor deskundig advies en begeleiding op maat.