Je Vetverbranding stimuleren, wie wil dat nou niet?

Als je online zoekt vind je al snel verschillende trucjes over hoe vetverbranding gestimuleerd kan worden. Deze trucjes zijn leuk om uit te proberen, maar meestal hou je het niet lang vol. 

Stimuleer je vetverbrandingNiet alleen omdat het lastig is dit voor langere tijd te doen, maar ook omdat er vaak niet wordt uitgelegd wat er precies in je lichaam gebeurt wanneer je het toepast. Het is juist zo belangrijk om de achterliggende reden te begrijpen; zodat je bewust wordt hoe je lichaam reageert, en je bewust je levensstijl kan aanpassen.

Hieronder wordt uitgelegd, hoe de regels bijdragen aan het stimuleren van de vetverbranding.

maaltijdfrequentie bij het stimuleren van de vetverbranding

Hoe kom je eigenlijk in die vetverbranding?

Voordat we ingaan op de regels, is het belangrijk om te weten wanneer je precies in die vetverbranding komt.

Bloedsuiker en insuline stijgen direct na de maaltijd, maar dalen uiteindelijk ook weer. Het moment dat je insulinespiegel weer is gezakt, zal je lichaam in de vetverbranding komen. Dat betekent dat hoe beter jij ervoor kunt zorgen dat je insulinespiegel laag is, hoe beter je lichaam vet kan verbranden; zolang je insulinespiegel hoog is, verbrand je namelijk geen vet.

 

*Drie maaltijden per dag

Om je insuline en bloedsuiker de tijd te geven om te dalen, adviseren wij drie maaltijden per dag. Op het moment dat je namelijk vaker gaat eten, bijvoorbeeld zes keer per dag, dan blijft je insulinespiegel hoog en is er nauwelijks tijd voor het verbranden van vet.

Insuline is dus erg belangrijk als het om vetverbranding gaat; zolang de insuline hoog is, zal er geen vet verbrand worden. Wanneer de insuline weer is gedaald, kan het vet worden verbrand.

bloedsuikerverloop 

*Vijf uur pauze tussen de maaltijd

Het is ook belangrijk dat de drie maaltijden zo worden verspreid dat er vijf uur pauze tussen de maaltijden in zit.

Uit onderzoek is namelijk gebleken dat bij mensen met overgewicht de insuline pas na drie tot vijf uur wordt afgebouwd. Door die vijf uur pauze tussen de maaltijden te plannen, weten we zeker dat je in de vetverbranding komt.

 

*Maaltijd niet langer dan 60 minuten

Deze regel lijkt misschien wat apart en overdreven, want wie eet er normaalgesproken langer dan 60 minuten?

Ja, als je bijvoorbeeld gezellig met vrienden of ander gezelschap eet.

Wanneer je maaltijd langer dan 60 minuten duurt, hou je eigenlijk continu de bloedsuiker en insuline in het bloed op een hoog peil. Hierdoor kunnen de waarden nooit zakken, en kom je niet in de vetverbranding.

 

*Laatste maaltijd niet na 21:00u

Wist je dat je ’s nachts meer vet verbrandt dan overdag? Gedurende de dag winnen wij 80% energie uit koolhydraten en voor 20% uit vet. ’s Nachts is dit juist omgekeerd en dan verbranden we dus ook nog eens meer vet! 

Daarom geldt; Hoe langer de pauze, hoe meer vet er ’s nachts verbrand kan worden.

 

Hoe fijn is dit?

Er zijn dus echte manieren die je kunt toepassen om jouw vetverbranding op een natuurlijke manier te stimuleren, terwijl dit ook nog eens makkelijk is om vol te houden.

Het is namelijk echt een simpele verandering van de leefstijl.

Vraag vandaag nog een gratis consult aan voor je weerstand