bannerimage

Ik leer steeds meer over voeding en mijn eigen lichaam

Geschreven door: Astrid Kasbergen
21 januari 2017

bannerimage

Ik leer steeds meer over voeding en mijn eigen lichaam

Geschreven door: Astrid Kasbergen

Astrid solliciteert bij Nederland Slank als dietist, orthomoleculair therapeut i.o. voordat ze kan beginnen volgt ze het programma bij Nederland Slank Astrid solliciteert bij Nederland Slank als dietist, orthomoleculair therapeut i.o. voordat ze kan beginnen volgt ze het programma bij Nederland Slank. Haar doelstelling is om aan te komen en haar weerstand te verbeteren. Weerstand uit zich in o.a. de toestand van de huid.

Ik leer steeds meer over voeding en mijn eigen lichaam. Wat is voeding toch een leuk onderwerp!

In mijn vorige blog vertelde ik dat ik momenteel opgeleid word tot Nederland Slank begeleider.
De afgelopen 3 dagen heb ik het eerste deel van de training gevolgd over orthomoleculaire voeding. De driedaagse zat vol vallende kwartjes en belangrijke nieuwe inzichten. Super leuke en interessante cursus, die mij als diëtist naar een hoger niveau tilt!

In mijn eigen traject in het optimaliseren van mijn gezondheid zie ik aan mijn huid en stoelgang dat mijn darmen nog wat extra verzorging nodig hebben. Dit is dus nog een aandachtspunt. Alle andere klachten zijn verdwenen!
Ter verbetering blijf ik allereerst mijn voedingsplan volgen, met de producten uit fase 2 en de 8 basisregels. De hoeveelheid per maaltijd is na fase 2 wel verhoogd om op gewicht te blijven en misschien zelfs wat aan te komen.
Daarnaast start ik komende week een probiotica-kuur, als boost aan mijn darmflora.
Bij Nederland Slank is voeding altijd de basis en is suppletie een ondersteuning.

Ik merk dat mijn hongergevoel beter is gereguleerd. Nu krijg ik pas trek als het inderdaad tijd is om te eten en is de zoete trek ook veel minder. Mijn lichaam is dus helemaal gewend aan dit voedingspatroon.

Ontbijt idee: 'Pittenkaas' (van zonnebloem- en pompoenpitten) als beleg op gegrilde aubergine en als vulling in tomaatje Ontbijt idee: 'Pittenkaas' (van zonnebloem- en pompoenpitten) als beleg op gegrilde aubergine en als vulling in tomaatje

Week 7, vorderingen. Huid is opvallend Week 7, vorderingen. Huid is opvallend

Astrid Kasbergen

Geschreven door: Astrid Kasbergen