bannerimage

Het Mentale Dieet Plan

Geschreven door: admin
19 september 2019

bannerimage

Het Mentale Dieet Plan

Geschreven door: admin

Het Mentale Dieet Plan (MDP), ook bekend onder de naam ‘Weg Met Die Kilo’s Dieet’ (WMDK),  is gebaseerd op het in de war brengen van het metabolisme (stofwisseling). Door het afwisselen van de verschillende brandstoffen (koolhydraten, eiwitten en vetten) worden meer calorieën verbrand, zegt men. Hierbij wordt een mentale dimensie toegevoegd dat ervoor moet zorgen dat de tips en gegeven informatie niet mentaal worden aangevochten maar er een commitment ontstaat aan het plan.

Het Mentale Dieet Plan beschrijft 7 stappen. Door het strikt volgen van deze stappen zou gewichtsverlies optreden. Deze stappen hebben betrekking op wanneer en wat je eet en drinkt. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat het lichaam vermagert als bepaalde koolhydraten en eiwitten in een bepaalde volgorde gegeten dienen te worden zodat het lichaam meer vet gaat verbranden. In een schema wordt per dag aangegeven hoeveel maaltijden alleen proteïne (eiwitten) of koolhydraten mogen bevatten en wanneer een mix van eiwitten en koolhydraten mag worden gegeten. Het dieet bevat vooral heel veel vlees, vis, eieren, zuivel en noten. Snelle koolhydraten worden daarentegen sterk afgeraden.

Volgens het Mentaal Dieet Plan zou caloriearm eten het metabolisme vertragen waardoor het lichaam minder vet gaat verbranden. Het advies is om minimaal 4 keer per dag te eten, 5 keer zou zelfs nog beter zijn. Dit zou namelijk het metabolisme stimuleren en ervoor zorgen dat vet sneller verbrandt wordt. Het plan zegt dat het lichaam geen rekening houden met het totale aantal calorieën dat op een dag wordt gegeten maar alleen met het aantal calorieën dat per maaltijd wordt genuttigd.

Aanvullend beschikbaar is het Turboplan. In dit plan worden helemaal geen koolhydraten en geen vetten gegeten.

Het plan is low-budget en laagdrempelig. Coaching (op afstand) is mogelijk. Door de afwisselende volgorde van gamma, beta en alpha-dagen is het plan redelijk ingewikkeld om te volgen.

Het Mentale Dieet Plan versus het programma van Nederland Slank

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het op gewicht houden van het lichaam alles te maken heeft met de hormoonhuishouding. Stofwisselingsproblemen als overgewicht, diabetes, te hoog cholesterol en een te hoge bloeddruk zijn het gevolg van een onevenwichtige hormoonhuishouding. In plaats van het in de war brengen van het metabolisme, is juist het in balans brengen van onze hormoonhuishouding essentieel voor het regelen van ons gewicht.

Om schommelingen van hormonen in ons bloed te voorkomen, spelen combinaties van vetten, eiwitten en koolhydraten èn de juiste hoeveelheden een grote rol. Hierbij is niet de volgorde van koolhydraten en eiwitten van belang maar het kiezen van de juiste voedingsmiddelen. Voedingsmiddelen die worden afgestemd op de persoonlijke behoefte van het lichaam. Deze worden aan de hand van een uitgebreid persoonlijk bloedonderzoek vastgesteld.

Door deze persoonlijk afgestemde voedingsmiddelen in de juiste hoeveelheden te eten worden hormonen in het bloed in balans gebracht en kan het lichaam meer vet verbranden zonder spiermassa te verliezen.

Voor het goed functioneren van ons lichaam is het van groot belang dat ook de glucoseconcentratie in het bloed binnen bepaalde grenzen blijft. Het lichaam gebruikt koolhydraten als energiebron om snel glucose aan te maken. Een langdurig, of frequent te hoge, glucoseconcentratie is slecht voor vrijwel alle vitale organen en schadelijk voor onze bloedvaten. Inzicht in het eten van een juiste hoeveelheid koolhydraten is dus van groot belang.

Uit onderzoek is gebleken dat bij het eten van meerdere (meer dan 3) maaltijden per dag een, constant te hoge, concentratie insuline aanwezigheid is in het bloed. Na het eten van elke maaltijd of tussendoortje zal het lichaam namelijk insuline aanmaken om deze calorieën te verwerken. Deze verhoogde concentratie insuline zorgt voor verhoogde opslag van vet.

Door het eten van voedingsmiddelen die een langere verzadigende werking hebben, zal het niveau van de insuline stabiliseren en het hongergevoel verdwijnen. Het persoonlijke voedingsplan van Nederlands Slank bevat de juiste voedingsmiddelen in de juiste hoeveelheden.

Het herstel van de natuurlijke voedingsbalans zorgt voor de verhoging van het niveau van het menselijk groeihormoon. Diverse artsen en wetenschappers hebben aangetoond dat dit meer dan 200 gezondheids- en welzijnsverbeteringen oplevert. Dit betreft o.a. verbetering van verlies van (lichaams-)vet, een beter uithoudings- en concentratievermogen, positieve invloed op de menstruatiecyclus en toename van fysieke en psychische kracht. Daarnaast heeft de stabilisatie van de bloedsuikerspiegel gunstige gevolgen voor mensen met diabetes gerelateerde symptomen, mensen met een hoog cholesterol en/of een hoge bloeddruk. Inmiddels zijn er vele voorbeelden te noemen met mensen die hier zelf positieve ervaringen mee hebben opgedaan.

Wat is het programma van Nederland Slank nog meer?

De  hormonen in ons lichaam werken op een zeer complexe manier samen en in die samenwerking kan veel mis gaan. Het creëren van evenwicht tussen de hormonen serotonine en insuline is van groot belang.

Met het programma van Nederland Slank is afvallen mogelijk èn kan het blijvend zijn omdat inzicht wordt gekregen in wat echt goed is voor het lichaam. Er zal dan geen constante behoefte aan eten zijn en eetbuien of overeten zal tot het verleden behoren.*

Bij het maken van het plan wordt enkel en alleen rekening gehouden met úw bloedwaarden, úw stofwisseling en úw individuele voedingssituatie. Maar ook mensen die kampen met vermoeidheidsklachten, diabetes gerelateerde symptomen, een hoog cholesterol en/of een hoge bloeddruk kunnen baat hebben bij dit programma.* Bovendien krijgt u individuele begeleiding zodat  u met alle vragen en opmerkingen bij een diëtiste terecht kunt.

Het programma van Nederland Slank biedt u kennismaking tijdens een voorlichtingsavond, een uitgebreid bloedonderzoek, een persoonlijk voedingsplan en begeleiding via Skype in alle fasen van het programma.

*Disclaimer

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. De resultaten verschillen uiteraard per individu, daarom stellen wij voor iedereen een persoonlijk voedingsprogramma op.

 

admin

Geschreven door: admin